civil kommunikációs kurzus

Modulok: 1) sajtóismeretek 2) társadalmi kommunikáció

1. Sajtóismeretek - alapmodul (44 óra/5,5 nap)

Újságírás, szerkesztés, műfajismeret, stílusgyakorlat, műhelymunka: riport, interjúkészítés, publicisztika, a "társadalmi célú" rovatok szerkesztése, reklámmentes ismeretterjesztő kiadványok összeállítása, a közérdekű, és a tudatosságot szolgáló információk rendszeres közlése, de nem unalmas, közhelyes formában.

Előadó: Cserhalmi Imre és meghívott vendégek, tévések, újságírók pl. V. Kulcsár Ildikó / Máté Krisztina / Batiz András / Azurák Csaba (28 óra/3,5 nap)

Online újságírás - informatikai alapismeretek, szerkesztési ismeretek, SEO

Előadó: Bellai László eMasa főszerkesztője (8 óra/1 nap)

Beszédírás, retorika - bevezetés a retorika, a modern szónoklástan művészetébe, a mondanivaló felépítése, a nyelvezet, valamint a személy szerepe az üzenet megfogalmazásában, és eljuttatásában (4 óra/0,5 nap)

Előadó: Sasvári Márta

Médiajog: TCK törvényi szabályozása, sajtójogi kérdések, hirdetői lehetőségek, hatókörök, mi számít a civil témáknál gyakran felvetődő "bújtatott reklámnak" (4 óra/0,5 nap)

Előadó: dr. Székely László / dr. Pócsik Ilona médiaszakértő


2. Társadalmi kommunikáció - kiegészítő modul (56 óra/7 nap)

Alapismeretek a nonprofit szektorról - az adományozási kultúra társadalompolitikai, szociológiai, pszichológiai vetületei

o    A társadalmi összefogás letéteményesei a civilek. Kik ők, hol a helyük, mi a szerepük a társadalmi felelősségvállalásban?

Előadó: Dr. Lévai Katalin szociológus / Görög Mária filozófus újságíró (8 óra/1nap)

Beszélgetés a "mai filantrópokról, az adományozás pszichológiájáról" a megélhetési civil jelenségről, arról, hogy van-e kritériuma a hiteles segítőszerepnek, mi a valódi altruizmus, a valódi áldozatvállalás lényege?

Marketingismeretek

Társadalmi kommunikáció, benne a civilmarketing helye

Előadó: Prof. Dr. Hoffmann Istvánné marketing-szakértő, prof emeritus / (4 óra)

Kik vagyunk? Kik az ügyfeleink? pozicionálás - misszió tükrében rövid- és hosszú távú tervek megfogalmazása (erősségek, gyengeségek, veszélyek, lehetőségek feltárása)

Előadó: Bohnné Keleti Katalin nemzetközi marketing szakértő / Tonk Emil marketing szakértő (4 óra/0,5 nap)

"Ki mint net"- online marketing - saját honlap felépítés, hatékony szerkesztés - keresőoptimalizálás (seo), népszerűsítés - bannerek, átlinkelések, hírlevél szerepe, felépítése, hatása, saját címadatbázis építése

Előadó: Bellai László főszerkesztő e-Masa (4 óra/0,5 nap)

Reklámismeretek

Nyomtatott, és online kiadványok szerkesztése, tipográfia - képi- és szöveges megjelenítés, felépítés stb.

Előadó: Fazekas Ildikó reklámszakértő / Sas István reklámpszichológus (4 óra/0,5 nap)

Public relations (pr) ismeretek

o    A megszervezett szervezet... - kommunikációs stratégia (szervezeti pr, üzenet megfogalmazása, arculattervezés, célcsoportra irányuló kommunikáció, szakemberek, ügynökségek, szóvivők szerepe)

Előadó: Merza Péter pszichológus, újságíró (4 óra)

o    Mi a hír? Hogyan működik a médiagépezet? - esemény pr (programok, rendezvények tervezése, szervezése, média-kommunikáció... Szokványok a kommunikációs szakmában, sajtótájékoztató szervezése, sajtófigyelés szakemberek, ügynökségek, szóvivők szerepe stb.)

Előadó: S. Takács Zsuzsanna pr szakember (4 óra)

Retorikai ismeretek

Közhelyes közbeszéd - Ki a hiteles "beszélő" - közszereplés, beszédek, hozzászólások, előadások, tárgyalások, interjúk, (üzleti) levelezés, nyelvezet, stílus, - szövegírás célcsoporti bontásban Sasvári Márta / Benkő Vilmos retorikatréner (4 óra)

Tréning

Önismereti, személyiségfejlesztő, média és kommunikációs tréning

"Beszéljünk az empátia nyelvén: - a szavak ablakok vagy falak"

  • "win-win" ÉN OK - TE OK kommunikáció, együttműködő, kommunikáció (EMK), üzleti tárgyalástechnikák kialakítása, használata.
  • a "beszélő" helyes megválasztása, azaz ki, mit, kinek, hogyan, mikor és hol beszéljen... 

Tréner: Jónai Éva Hava nemzetközi EMK tréner, (16 óra gyakorlat/2 nap)

Stúdiógyakorlat (online) szerkesztőségekben (4 óra/0,5 nap)


Érdeklődés, jelentkezés: info@civilkomp.hu 


Keresés

Hírlevél

Név:

E-mail:

Jótékonyság || újság a jóról, a civilekről

www.facebook.com/jotekony.info

2016/2. GNH-közjó különszám

2016/1. téli szám


2015. nyári szám


2014/2. téli szám

2014/1. nyári szám

2013. decemberi szám

2013. októberi szám

2013. szeptemberi szám

2012. szeptemberi (1. szám)

az első Jótékonyságsziget (BNV-n) kiadványaként született meg, benne 4 oldalas civilkommunikációról szóló szakmai melléklettel


SZERVEZŐ


FŐTÁMOGATÓ


TÁMOGATÓK








SZAKMAI PARTNEREK





MÉDIATÁMOGATÓK




CivilKomP copyright HR&PR Humán Programiroda