A Civilkomp konferenciák elindítása

A Civilkomp szándékai szerint összeköti a civil szervezeteket a kommunikációs szakemberekkel, a kormányzat civil kapcsolatokért felelős szakembereivel, a gazdasági élet szereplőivel és közvetve az adományozókkal.

C i v i l k o m p kezdetek

- létrehozás apropója -


C i v i l e k  a  K o m m u n i k á c i ó s P á l y á n

A magyar nonprofit szervezetek, társadalmi intézetek kommunikációs tevékenységét, szektorközi kapcsolatok  épülését segítő rendezvénysorozat 2003. évben indult útjára Civikomp "Civilek a Kommunikációs Pályán" címmel.

A "Civilek a Kommunikációs Pályán" címből alakult a CivilKomP mozaikszó, a konferencia fantázianeve,  amely célja szerint összeköti a civileket a kommunikációs szakemberekkel, a kormányzat civil kapcsolatokért felelős képviselőivel, a gazdasági élet szereplőivel, valamint az adományozókkal és nem utolsó sorban egymással.

A konferencia alapgondolata

  1. Szükséges a rendszeres párbeszéd lehetőségének megteremtése a hazai nonprofit szervezetek, a kormányzat, a gazdasági szektor és a kommunikációs szakemberek között
  2. Kommunikációs színteret kell biztosítani, ahol lehetőség nyílik a TCK (társadalmi célú kommunikáció) - benne a civilmarketing -szerepének, létjogosultságának elismertetésére, fejlődésének elősegítésére, törvényjavaslatok elindítására

Célja

  • ráirányítani a figyelmet a hazai civil társadalom tevékenységére, létükkel, működésükkel összefüggő kommunikációs nehézségeikre, segítségnyújtás a támogatási lehetőségek kiaknázásában és a képzésben
  • rámutatni arra, hogy a nem profitorientált szervezeteknek működésük során hasonló kommunikációs módszereket kell alkalmazniuk, üzeneteik célba juttatásához ugyanúgy a marketing és a PR eszközeit kell használniuk, mint a profitorientáltaknak
  • megtalálni azokat a hatékony módszereket, amelyek segíthetik a civilek folyamatos és időszakos (1%) kommunikációs munkáját
  • megnyerni a hazai kommunikációs szakembereket a nonprofit szektor kommunikációs tevékenységében való aktív közreműködésre
  • törekedni a széles társadalmi közfigyelem felkeltésére, a civil szervezetek megismertetésére, hogy folyamatosan fejlődjön a hazai adományozási kultúra
  • erősíteni a civil kurázsit

A Civilkomp aktualitását adja

  • a törvény adta lehetőség, 1997 óta egyre élesedik a versenyhelyzet az 1%-os kampányban. A több ezer hazai civil szervezet mindegyike hallatni szeretné hangját, célba szeretné juttatni "üzenetét", ismertetni akarja célkitűzéseit és létéhez, további munkájához nélkülözhetetlen anyagi támogatókat kíván megnyerni
  • a 2003. júniusban elfogadott Nemzeti Civil Alapprogram (NCA), amely ösztönzi a civilek hatékonyabb kommunikációs tevékenységét, támogatja munkájukat azzal, hogy az adóforintokból befolyt összeggel azonos nagyságrendű pályázati forrást biztosít a civil szervezetek működésére, programjaik megvalósítására
  • a civil kampányok hatékonyságának növelésében egyre nagyobb szükség van a kommunikációs szakma aktív és folyamatos közreműködésére
  • javítani kell a hazai adományozási kultúrát
  • részt kell vállalni a "profi" civilkommunikátorok képzésében, közvetítésében, valamint a civilmarketing oktatásában

Időpont

Évente októberben kerül megrendezésre az 1%-os kampányok "eredményhirdetését" követően, az új kampányidőszakot megelőzően. A kétnapos konferencia után "1 hét az 1"-ért" címmel indított - gyakorlatorientált - szemináriumokkal segítjük a civilek felkészülését a kampányidőszakra.

Helyszín

Páros években

  • Szakmai környezetben - a Promotion Nemzetközi marketing-kommunikációs szakkiállítás keretében - a Budapesti Nemzetközi Vásárközpontban

Páros években

  • kezdetben a Parlament adott otthont a kétnapos rendezvénynek
  • jelenleg konferencia-központokban rendezzük meg (CEU, MÚOSZ székház)

Kísérőesemények

  1. Szakmai workshop A találkozó mindenkori helyszínén, illetve terveink szerint a civilkomp.hu weboldalon kialakított levelezőfórumon a  rendezvény közreműködő partnerei, szakmai védnökei. nonprofit szervezetek, társadalmi szervezetek számára adnak a kampányokban alkalmazható kérdésekben szakmai tanácsokat. Témák: marketing-, pr-, reklám-, média-, Internet, jog és nonprofit szervezetépítés, fejlesztés, képzés, továbbképzés
  2. "Új hangok a hirdetésekben" címmel TCK kampányelemek, illetve a páratlan években a Promotion szakkiállítás idején a pavilonban felépített reklámhordozókon került megrendezésre.

A kiállítás céljai

  • Az évről-évre bemutatott produkciók értékes háttéranyagot adnak az "A" és "B" szekció, valamint a Civilkomp szemináriumok munkájához.  Elemzésükkel a gyakorlatban is hasznosítható tudást szerezhetnek a Civilkomp résztvevői, amelyet a soron következő 1%-os kampányban már fel is használhatják.

  • A TCK kampányelemek kiállításával ráirányítható a figyelem az adományozásra, a díjak presztízsértéke kedvet ébreszt a média és kommunikációs cégek alkotóiban a civil témák feldolgozására és a nyilvánosság eléréséhez szükséges támogatás fontosságára

3. CD multimédiás kiadvány Tartalmazza a Civilkomp plenáris- és szekció előadásait - írásos és hanganyag formájában -, valamint szakmailag jól hasznosítható egyéb információkat, partnerek elérhetőségeit (link)

4. Best of Civilkomp 2003-2007 Tartalmazza az öt év előadásainak hanganyagát, valamint válogatott fotóalbumot, videoanyagot.

5. Civilkomp Alapítvány 2007. január 6. óta a konferencia nevét viselő alapítvány gondozza a konferenciákat, szemináriumokat, ápolja a szakmai kapcsoltatokat, valamint részt vesz a társadalmi célú kommunikáció hazai fejlesztésében, és a civilek megismerését szolgáló médiafelületek létrehozásában. 

Kapcsolat: info@civilkomp.hu


Keresés

Hírlevél

Név:

E-mail:

Jótékonyság || újság a jóról, a civilekről

www.facebook.com/jotekony.info

2016/2. GNH-közjó különszám

2016/1. téli szám


2015. nyári szám


2014/2. téli szám

2014/1. nyári szám

2013. decemberi szám

2013. októberi szám

2013. szeptemberi szám

2012. szeptemberi (1. szám)

az első Jótékonyságsziget (BNV-n) kiadványaként született meg, benne 4 oldalas civilkommunikációról szóló szakmai melléklettel


SZERVEZŐ


FŐTÁMOGATÓ


TÁMOGATÓK








SZAKMAI PARTNEREK





MÉDIATÁMOGATÓK




CivilKomP copyright HR&PR Humán Programiroda